Boekpromotie en marketing

BLOG

Je moet tegenwoordig bloggen. (Voor het geval je dit artikel van mijn site doorleest, en je hebt naar mijn foto gekeken, dan realiseer je je dat deze bewering niet echt van mijn tong raakte.) In mijn tijd … inderdaad, het doet er niet toe. Vandaag bloggen individuen. Ze lezen webtijdschriften en volgen sites. Blog, blog, blog.

Het is over het algemeen eenvoudig om een ​​blog te maken. Er zijn verschillende bloglay-outs om door te bladeren. Ik heb WordPress gekozen. Het is allesbehalve moeilijk te gebruiken en het is brandschoon. Wat mij betreft, is er niets erger dan een door elkaar gegooide blog waarin je door een heleboel onjuiste dingen moet filteren op zoek naar wat belangrijk voor je is. Een andere ergernis die ik heb, is het zien van fouten in websites. Sites moeten grondig worden onderzocht en bewerkt. Anders kunt u de geldigheid van uw menigte verliezen.

De meeste bloggers zullen geen energie steken in het doorlezen of volgen van een blog die hen geen inkomsten oplevert, dus de oefening hier is om materiaal te maken dat belangrijk is voor de individuen die je nodig hebt als aanhangers. Klinkt als een eenvoudig idee, maar dat is het echt niet. Er is veel aandacht voor nodig om de spijker op de kop te slaan. Richt u op het geven van gratis, voordelige educatieve inhoud aan uw bezoekers, ongeacht of dit inhoudt dat u opmerkingen moet maken in de webtijdschriften van andere groepen of hen naar verschillende bestemmingen moet leiden. Het is ook goed om een ​​leuke tijd te hebben. Probeer niet terughoudend te zijn om af en toe iets te bereiken dat ietwat krankzinnig is.

Individuen zijn dol op geschenken, en gratis eBooks zijn een ongelooflijke weggeefactie, omdat ze u niets kosten.

Het verzamelen van informatie kan leiden tot ongelooflijke conversaties op uw blog. Ik heb schrijvers dingen zien posten als “Kies welke cover je het beste bevalt”, “Verlicht ons over je onovertroffen meest geliefde personage in een boek” en “Waarom blijf je de bladzijden omslaan?” U kunt de hele tijd iets heel belangrijks onder de knie krijgen.

Het maken en houden van een belangrijke blog is één ding, maar het is iets heel anders om mensen ertoe aan te trekken en daarna uw aanhangers te worden. Het zal helpen om de juiste trefzinnen te tellen. Het stellen van vragen kan eveneens tot enthousiaste gesprekken leiden en ervoor zorgen dat toeschouwers blijven terugkeren. Ik zag op de blog van een persoon: “Laat me vandaag grijnzen … laat een opmerking of vraag achter.”
Vergeet niet om verschillende verbindingen voor uw blog te onthouden. Maak het voor gebruikers eenvoudig om te zien wat u nog meer naar de tafel moet brengen, inclusief de connectie om uw boeken te kopen.

Blog-landinstellingen moeten op betrouwbare wijze worden vernieuwd met nieuw materiaal. Een tot twee keer, week na week, lijkt naar alle waarschijnlijkheid een bevredigende herhaling te zijn. Te weinig berichten en je ziet er levenloos uit. Te veel kunnen een overmaat voor uw publiek veroorzaken.

Houd er rekening mee dat het bevorderen van uw boeken een hulpmiddel op uw blog zou moeten zijn. Als u effectief met het restant werkt, volgen boekdeals.

Net als sites doen webtijdschriften wat moeite om verder te komen. Probeer het hoofdjaar niet verzwakt te worden.

AMAZON.COM AUTEUR PAGINA

Als uw boek toegankelijk is op amazon.com (en als dat niet het geval is, laat u een geweldige kans voorbijgaan), dan wordt het u om een ​​Amazon-schrijverpagina te maken waar u uw profiel kunt opnemen , foto, een verbinding met uw site, blog en twitterpagina, gelegenheden en opnames.

Markeer BLOCK

Zorg ervoor dat u al uw connecties voor uw markeringsblokken voor e-mail en schrijfmateriaal onthoudt.

BOOKMARKS (niet de elektronische soort)

Bladwijzers zijn een goedkope methode om uw boeken vooruit te helpen. Onthoud voor uw bladwijzers een kopie van uw boekomslag, een samenvatting, uw profiel en al uw web-joins. Breng ze met u over op elke plaats waar u afstand van hen wilt doen, zoals u een visitekaartje zou doen. Zet ze vast op aankondigingsbladen in de omgeving. Onthoud er voortdurend een voor boeken waarvan u afscheid neemt. Vraag uw tandarts, schoonheidsspecialiste of schoonmakers om de kans dat u een voorraad in hun feestzaal kunt achterlaten.

ON-LINE DISCUSSIEGROEPEN

Er zijn verschillende online gespreksgroepen waar u lid van kunt worden om advies te krijgen, begeleiding te bieden en te organiseren met schrijvers, redacteuren, boekanalisten en distributeurs. Drie van de meest gangbare instellingen voor gespreksgroepen zijn Facebook, LinkedIn en Goodreads (zie meer gesprekken over elk van deze op de pagina). Word een functionerend lid in gesprekken – hoe meer je samenwerkt met individuele individuen, hoe meer je leert en hoe meer openheid je krijgt voor je boeken. Zoek in deze bijeenkomsten naar effectieve makers die buitengewone webpagina’s hebben of mogelijk artikelen die je kunt volgen en er voordeel uit kunt halen.

Talrijke bijeenkomsten hebben afzonderlijke delen van de site waar u gegevens over uw boek kunt posten. Gebruik deze om uw boek vooruit te helpen, maar vergeet niet om kritiek te uiten op berichten van uw verwante schrijvers. Je moedigt hen niet alleen aan om openheid te verwerven, maar je zult er ook wat voor jezelf verwerven. Deze bijeenkomsten zijn verbonden met elkaar aanmoedigen.
FACEBOOK PAGINA

Online mediabestemmingen zijn een onbetwistbare vereiste voor schrijvers, en Facebook is veruit de grootste en algemeen bekende. Maar, voordat u uw boek op uw Facebook-divider vooruitgaat, moet u een echt idee geven van het maken van een Facebook-pagina (f / k / a Facebook-fanpagina). Hierdoor blijven uw expertposts en verschillende oefeningen gescheiden van uw eigen. Facebook-pagina’s zijn voor iedereen zichtbaar, zelfs voor niet-individuen, dus je posts kunnen enorm open worden met de juiste trefzinnen. Een van de buitengewone hoogtepunten van de Facebook-pagina is dat wanneer iemand je pagina ‘leuk’ vindt, dit wordt gecommuniceerd naar hun contacten, waardoor mogelijk veel meer mensen worden benaderd die misschien geïnteresseerd zijn in je boeken.

Plaats prestaties, boekverzendingen, vergaderingen en signeersessies op uw Facebook-pagina … alles wat u fascinerend vindt voor uw aanhangers en potentiële kopers van boeken. Hoe lang je het ook fascinerend houdt, het zal niet als kwaadaardig worden beschouwd. Zoek een soort harmonie voor het aantal berichten. Te weinig en individuen zullen geloven dat het allesbehalve een functionerende en actuele site is. Zo’n groot aantal mensen kan geïrriteerd raken. Wees liberaal met het opnemen van joins, verbindt zich duidelijk met jou, maar neem verschillende connecties op die intrigerend of ondersteunend kunnen zijn voor je mensenmassa. Leid uw gasten naar plaatsen die ze in ieder geval niet hebben bezocht.

Het is absoluut noodzakelijk dat individuen uw Facebook-pagina “liken”, omdat webindexen, bijvoorbeeld Google, de voorkeur geven aan Facebook-pagina’s met een hoop “likes”. Een manier om ‘vind-ik-leuks’ te krijgen, is het punt waarop je de pagina van iemand anders ‘leuk vindt’, informeert of hij of zij in natura terug zal geven.

Onthoud gewoon dat Facebook betrokken is bij het maken van verbindingen, ongeacht of u uw eigen profiel of expertpagina gebruikt. Het is niet verstandig om Facebook zorgvuldig te gebruiken als verkoopapparaat. Wanneer u associaties maakt en hun vertrouwen wekt, vallen de deals gemakkelijk op hun plaats als een bijkomend voordeel.
LINKEDIN

Hoe Facebook interpersoonlijke interactie ondersteunt, bereikt LinkedIn voor bedrijfsgerichte systeembeheer. Met meer dan 50 miljoen mensen over de hele wereld biedt LinkedIn een enorme pool van belangrijke organisatoren en mogelijk kopers voor uw boeken. Net zoals u fascinerende berichten zou plaatsen voor uw blog en Facebook-pagina, zou u hetzelfde doen op LinkedIn. Maar als je Facebook leuk vindt, zou je er liever niet van maken dat je LinkedIn-site moeilijk te verkopen is. Dat zal individuen gewoon uitschakelen.

Gebruik LinkedIn voor het aanbieden van intrigerende artikelen, het doen van verklaringen en het verbinden voor advies en het bieden van begeleiding. Verhoog uw waarneembaarheid door gesprekken en opmerkingen te versterken. Bied geschenken aan. Maak uitdagingen. Maak het leuk. Ondanks dat het zakelijk is, houden individuen eigenlijk van een beetje plezier.

Enquêtes

Boekenquêtes zijn de meest ideale manier om uw boek vooruit te helpen, en als u bedenkt dat u er veel geld voor kunt betalen, kunt u ze ook (bijna) gratis krijgen. Voor de kosten van een boek en postzegels, heb je de kans om buitengewone bekendheid te krijgen van een degelijke enquête, en de prijzen kunnen gigantisch zijn door ze op je site, je blog en elders te plaatsen waar je openheid hebt.

Een manier om audits te krijgen is op amazon.com. Op het moment dat iemand je onthult dat ze echt het meeste uit je boek halen, vraag dan of ze een korte enquête over Amazon willen opstellen. Een positieve boekaudit op Amazon is buitengewoon waardevol. Potentiële kopers van boeken lezen audits! Als je ten minste tien positieve audits kunt krijgen, lijkt je boek een kampioen voor iedereen die het hoopt te krijgen.

Misschien moet je iemand een gratis boek aanbieden in ruil voor een audit. Wees gewoon voorzichtig met wie je kiest. Als dat allesbehalve een ervaren analist is, kan het zijn dat u iets terugkrijgt dat u liever niet aan iemand deelt. Ervaren commentatoren beseffen hoe ze de belangrijke dingen die je hebt gemaakt goed kunnen beschrijven en op een nuttige manier aangeven waar het boek verbetering behoeft.

Het is moeilijk om een ​​van de vijf beste boekanalisten uw boek te laten onderzoeken, maar het is altijd het proberen waard. Het zijn Library Journal, Publishers Weekly, Kirkus Reviews en Midwest Book Review. Een meer uitputtend overzicht is te vinden op stepbystepselfpublishing.net/commentator list.html. Sommigen brengen kosten in rekening voor hun administratie, en anderen niet.
BRAGMedallion.com is een in het geheim gehouden vereniging die een grote groep bezoekers verenigt, de twee mensen en individuen van boekenclubs, verspreid over de Verenigde Staten, Canada en de Europese Unie. Boast (Book Readers Appreciation Group) verwoordt zijn belangrijkste doel als “kwaliteit waarnemen met betrekking tot schrijvers die onafhankelijk zowel gedrukte als geavanceerde boeken publiceren.” Ingezonden boeken worden bekeken en beoordeeld door personen uit de verzameling van de inzenders en hebben een beslissing genomen over het gebruik van een exclusief overzicht van normen, maar de absoluut belangrijkste regel die ze ontdekken of ze het zouden voorschrijven aan hun naaste metgezel. Wanneer een boek voldoet aan deze richtlijn van waarde van drie van de drie commentatoren, geven ze het hun B.R.A.G. Medallion ™. Minder dan 15% van de ingezonden boeken krijgt deze onderscheiding, dus als u uw boek presenteert en u wordt een eerbetoon, dan kunt u deze graag gebruiken om uw boek vooruit te helpen.

Wat u ook doet, betaal niet iemand om vervalste enquêtes op Amazon.com of een andere site te plaatsen. Naast het feit dat dit gewetenloos is en niet bepaald opmerkelijk, zou je jezelf echter gewoon voor de gek houden over de aard van je compositie.

Vergaderingen

Het zal je misschien verbazen dat het zo natuurlijk is om interviews te krijgen die de nadruk leggen op jou en je boek. Stuur uw officiële verklaring of andere speciale stukken naar radio- en tv-stations, kranten, bulletins en tijdschriften en vraag om een ​​vergadering. Een etnisch tv-station uit de buurt bereikte me toen ze de officiële verklaring zagen voor mijn eerste roman, “The Coach House”, en verwelkomden me voor een vergadering. Er zat een etnische snaar in mijn boek en ze dachten dat hun kijkers geïnteresseerd zouden zijn.